lördag 15 mars 2014

Helgfrukost

Vi inledde helgen strålande med att gå ut för att äta frukost. Var lite orolig igår när ett riktigt ruskväder drog in men imorse sken solen och vinden hade lättat. Jag hade sökt runt för att hitta bästa frukosten i Göteborg, och kom väl fram till att det jag ville ha var typ hotellfrukost men kändes inte helt rätt att bara knalla in på ett hotell så där bara (Vilket det säkert inte är något problem att göra). Kom till slut fram till ett ställe jag hittade genom bloggen byemma som hade varit på Fratelli Gridelli och var mycket nöjd. Hittade dock inte så jätte mycket info om de fortfarande serverade frukost (kan inte alla bara skaffa vettiga hemsidor?!) men på deras Facebook verkade det vara aktivitet så bestämde oss för att testa. Sen ligger det vid södra vägen så är ju nära till en massa annat om det skulle visa sig inte vara bra. Men det hade jag inte behövt varia orolig för, efter en solig promenad upp längs med avenyn och sen till Tegnersgatan 26 så möttes vi av två glada personer som serverade oss kaffe och visade oss ett litet litet bord i det lilla lilla caféet. Sen var det bara att gå och plocka på deras underbara italienska buffé. Himelskt gott och fräscht.

Och så fint där inne om en väldigt trångt. Tror de längtar rätt mycket till första april då de får börja med uteservering. Vid vårt bord satt jag rätt bra men Jonas satt precis vid disken och fick en knuff i ryggen varje gång någon gick förbi. Men buffén var super bra, precis som jag ville ha det. Stekta ägg med rinnande gula, grillade ost och tomat mackor, soltorkade tomater, massa ostar, marmelad, youghurt, juice och så ricotta fyllda croissanter! Ni hör ju vad bra det är.

Mätta och glada lämnade vi kalaset med ett kras. Ja, jag tänkte inte på hur trångt det var och hur tjock min jacka är och välte såklart ut en liten tallrik rakt ner i marmor golvet... Lite pinsamt. Men men kan inte lyckas jämnt.

 

2 kommentarer:

Emelie sa...

Wow, dit får vi ju lätt gå någon gång i vår :D Ser ju underbart ut!

Lottas Bak&Form, surdegsbageri sa...

Kul idé med frukost ute, då hinner man ju bli lite pigg och hungrig på vägen dit. Såg att det fanns ditt favoritpålägg med: Nutella.