torsdag 6 mars 2014

Sammanfattning del 7

Nu är vi framme i september!
Jag åker hem över en helg för att fira en vän som förlovat sig
Och var såklart med Jonas, här lyxade vi till det med frukost ute på stan. Tillbaka i Nederländerna hade nästa batch med traineer börjat och området och huset fylldes upp på helger och kvällar.
I oktober kom äntligen helgen då hela gänget kom och hälsade på! Bodde på hotell i Amsterdam, åt stroopwaffel till frukost och promenerade runt i stort sett hela stan.
 
En rätt så perfekt helg! Åhh det är så man längtar tillbaka!
 
Tillbaka i vardagen åkte vi på utflykt med jobbet till en sjö och paddlade kanot. Gick toppen till en kanot kantarde och vi hade tre blöta och frusna kollegor. Men de hade humöret på topp och det blev en värmande avslutning med middag vid vattnet. Annars fortsatte jag med min experiment och tog selfies i labbet när ingen såg .
 
 
 
Det började närma sig november och mina sista veckor. Jag övade på att baka bullar och försökte få mina radhusdelarvänner att fika med mig hela kvällarna. De tröttna dock efter tredje bullen och ville ha öl istället och jag är ju inte den som säger nej.
Tog ett stort men snabbt beslut och två timmar senare satt jag med en alldeles förtjusande lugg. Själva tankearbetet bakom var väl dock på runt fyra år...
 
En till helg av trevligt besök! Två kompisar kom ner över en helg och vi hängde i Utrecht, åt god mat och bodde på hotell.

En väldigt härlig tid i Nederländerna samtidigt som jag under de där sista veckorna var väldigt trött på vara hemifrån. Hade då varit borta i nio månader och kände att komma hem och få en fast punkt var mycket önskvärt. Så stort tack till alla er som kom och gjorde de sista veckorna väldigt bra! Det behövdes grejer att se fram emot som var kortare än en-två månader.

 

 

1 kommentar:

Anonym sa...

Ååh Amsterdam var så himla mysigt!

Det är ju ändå skönt att du kommer bli klar med din årssammanfattning innan midsommar ;) eller...?